25 Haziran 2014 Çarşamba

Eşyaları Öğreniyoruz

Aslında Bahra' ma eşya isimlerini öğretmeye henüz niyetim yoktu fakat herhalde 13 aylık felandı oyalansın diye git biberonu getir dedim ve gidip getirdi sonra adını sık kullandığımız şeyleri de istedim hepsini getirince söylediklerimizi rahatlıkla anladığını farkettim birkaç hafta onu getir bunu babana ver şunu dedene götür ile geçti hiçbirşey öğretmedim o zaten birşeyler öğrenmişti ben de bunları test ettim. Daha sonra oturduğumuz odadan başladı eğitimlerimiz. Önce oda da nelerin adını bildiğini anladım sonra sık kullandığımız büyük parça eşyalardan her gün 1 tane olarak öğretmeye başladım. 'Bahra koltuk nerede?' Parağımla yada gidip dokunarak tekrar ettim 'koltuk koltuk 'yani önce kendim cevapladım sonra ona sordum parmağıylagösterene kadar. Lamba, halı, televizyon , telefon  vs sırayla mutfak ve diğer odalara geçtik. Mesela mutfakta halı nerede değimde gidip salondakini gösteriyordu sabırla onun yalnış olmadığını buda halı şuda halı diyerek öğrettim. Tabiki bu süreç öyle 3 gün 5 gün değil bebekten bebeğe değişir. Kimi bebeklerin daha gec öğrenmesi hatta hiçbirşey öğretmemeniz onların hiç bir zaman halının adını bilmeyeceği anlamına gelmez. Enin de sonun da her bebek herhangi bir yaşta diğerlerini yakalar. Fakat bu tip aktiviteler bebeğinizin zihinsel gelişimi için önemlidir. Beyinlerine sürekli pratik yaptırmak gerekşr.Bahra'm şuan 1,5 yaşında;sorduğumuzda gösterdiği eşyalardan bazıları şunlar : halı,televizyon, tablet, koltuk, masa, sandalye, çiçek, yastık, lamba ,fırın, buzdolabı, balkon,bardak, tencere vs . Hatta artık gösterirken bazılarının isimlerini de söylüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder