26 Haziran 2014 Perşembe

Çocuğunuzun Yemek Yemesine İzin Verin!

Bahra'm bir yaş civarında sofrada gördüğü bardağı kaşığı isteme başlamıştı. Ona yemek yedirirken kaseyi çatalı elimden almak istemesi bunun için inat etmesi aksi halde yememesi ve kendi yediğinde ( daha doğrusu döktüğünde ) mutlu olması 15-16. Ayları buldu. İlk başta ben de sinirleniyordum daha erken olduğunu düşünüp elinden alıp onu kandırıp yine kendim yediriyordum. Bigün düşündüm daha erkende ben böyle yaparsam bu beceriyi nasıl kazanacak bi gün uyanacak ve çatal bıçakla yemek yemeye başlıyıp önüne peçete mi serecek. haliyle etrafın ve onun üzerinin batması da beni sinirlendiriyordu kendime göre önlemler aldım yere sofra bezi serdim üzerine gözden çıkarttığım kıyafetler giydirdim.elinde ısırarak bazı şeyleri zaten yiyordu o tabak , kaşık ve çatal kullanmak istiyordu. Hevesini alması ve kabiliyet kazanması için ona uygun yiyecekler hazırladım kaşar peyniri dilimleyip tabağa koydum ona uygun aldığım çatalı verdim ,koyu bir muhallebi ve kaşık , kırılmayacak bir bardak ve taze sıkılmış meyve suyu , tabakta armut parçacıkları vs. Bebeğinizin özgüven ve yetenek gelişimi açısından bu çok önemliymiş özgür , yetenekli, özgüvenli, bastırılmamış çocuklar istiyorsak bu böyle.. Bahra şuan 1,5 yaşında bütün öğünlerini tabiki kendisi yemiyor ama günde iki üç öğün yeme egzersizine devam ediyor



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder